Scouts Rupelmonde

Wie? Jongens vanaf 6 tot en met 18 jaar!
Wat? Leuke en gevarieerde activiteiten aangepast aan de leeftijd van uw zoon.
Waar? Florimond Van Goeylaan 21, 9150 Rupelmonde (Containers)
Wanneer? Elke zondag van 14u tot en met 17u30.

Hoe gaat het nu juist in zijn werk? Uw zoon mag 3 keer gratis komen meespelen op zondagmiddag. U kan best een leider aanspreken op de koer, die zal u doorverwijzen naar de leider die verantwoordelijk is voor de tak (leeftijdsgroep) van uw zoon. Deze zal enkele gegevens opschrijven, en uw eventuele vragen beantwoorden. De vergadering start stipt om 14u, u kan dus best iets vroeger komen. U kan uw zoon terug komen afhalen vanaf 17u30.

Na de proefperiode zal er u gevraagd worden het lidgeld te betalen, eventueel gekoppeld aan een thuisbezoek. Vanaf het moment dat het lidgeld betaald is, is uw zoon officieel lid van de Scouts, en niet onbelangrijk, verzekerd voor ongevallen. Het lidgeld bedraagt dit jaar €50.

Hierin zit inbegrepen:
> Verzekering & aansluiting bij Scouts en Gidsen Vlaanderen
> Werkingsgeld van de tak
> Werkingsgeld Scouts Rupelmonde
> Het boekje van de tak

Een verminderd tarief is ook mogelijk, indien u dit wenst, dit bedraagt dan 30 euro. Na 1 maart bedraagt het lidgeld minder, namelijk €20.  Bovendien kan u via hier een deel terugkrijgen van uw ziekenfonds, hetzelfde geldt voor kampgelden.

Tevens wordt er verwacht dat alle leden in perfect uniform aanwezig zijn. Klik hier voor meer info omtrent het uniform.
Bij de jongste tak, de kapoenen zijn we al iets milder omtrent het uniform. Aangezien ze nog veel groeien is een volledig uniform niet verplicht, we vragen wel om toch minstens een T-shirt en een das aan te schaffen.

Wat moet mijn zoon meenemen tijdens het proberen?

Het uniform is dan nog niet verplicht, maar kan best wel al aangeschaft worden als u al zeker bent dat uw zoon zich gaat inschrijven. Speelkleren (die wat vuil mogen worden) volstaan dus. Tijdens het vieruurtje voorzien we zelf eten en drinken, weliswaar tegen betaling, waardoor u dus geen eten en drinken moet meegeven. Voor de kapoenen en welpen (6-11 jaar) bedraagt de prijs hiervoor €1, bij de oudere takken mag uw zoon zelf kiezen hoeveel hij koopt. Vergeet zeker ook de medicatie niet, indien nodig, denk bijvoorbeeld aan puffer, epipen…

Hoe kom ik te weten wat mijn zoon gaat doen volgende zondag?

Dit kan u steeds te weten komen in het het boekje van de tak dat tevens ook op deze website staat. Als u dit echter niet vindt of de website niet up-to-date is, aarzel dan niet om ons te bellen, sms’en of te mailen!

Aarzel niet om nog extra vragen te stellen via leiding@scoutsrupelmonde.be of bel of sms een leider.

Ben je al zeker dat je je wil inschrijven? Vul het formulier hieronder dan in!