De Scouts zou de Scouts niet zijn, moesten we niet in uniform komen! Alle leden zijn verplicht in volledig uniform naar de vergadering te komen. Per tak kan het ‘volledige’ uniform een beetje verschillen.

Het verplichte uniform

Met verplichte uniform bedoelde we de Scoutsbroek, Scouts t-shirt, het Scoutshemd en de Scoutsdas (eventueel incl. dasknoop). Zie onderstaande informatie voor toevoegingen en uitzonderingen per tak. Elk jaar verkopen we met de Scouts ook truien, u kan deze optioneel aankopen en dragen op zondag. Vanaf de Verkenners kan u zelfs een trui laten maken met een naam op.

Kapoenen
De kapoentjes zijn de jongste en groeien zeer snel uit hun kleren. Vandaar is het uniform bij kapoenen iets soepeler in omgang. We hebben natuurlijk liefst dat kapoenen komen in het volledig uniform, maar enkel de das is een verplicht onderdeel.

Welpen
Bij de welpen is het ganse uniform verplicht, inclusief het welpenpetje.

Jong-verkenners, Verkenners en Jins
Bij de jong-verkenners, verkenners en jins is het ganse uniform verplicht.

Waar te kopen?

Wij verkopen op de Scouts zelf dassen (+ dasknopen), t-shirts en truien. Voor hemden en broeken moet u naar een officiële Scoutswinkel gaan: Hopper (ook offline) oftewel geluk hebben bij ons tweedehands-uniform. Wilt u iets kopen op de Scouts, gelieve dan voor of na de vergadering een leider aan te spreken en contant te betalen. Bij de hopper kan u uw bestelling thuis laten leveren, maar met redelijk hoge verzendkosten. Om deze te vermijden kan u langsgaan in een hopperwinkel of laten leveren bij de banier (winkel in de stationsstraat van Sint-Niklaas).

Kentekens

Elke Scouts is fier op zijn hemd vanwege de vele kentekentjes die het hemd sieren. Maar hoe moet u die tekentjes nu juist plaatsen? Jaartekentjes, groepslintjes, takkentekentjes (welpen) patrouillelintjes (jong-verkenners) en beloftetekentje (jong-verkenners) kan u verkrijgen bij ons. Alle andere tekentjes zijn te koop in een officiële Scoutswinkel.

uniform_kentekens